Niet alleen werkt u aan de gebruikelijke casusbelasting van patiënten in uw gemeenschap, u en uw team hebben ook te maken met individuen die nu met mogelijke symptomen van het nieuwe coronavirus dat COVID-19 veroorzaakt aanwezig zijn.

Het moeilijker maken van de inspanningen is de noodzaak om patiënten met symptomen zoals hoest en koorts van andere kwalen te trippen.

Naarmate de praktijken zich beginnen te openen, zal het van cruciaal belang zijn dat de kantoren bereid zijn om de instroom van patiënten via hun patiëntenwerkprogramma’s te beheren.

In dit artikel zullen we de belangrijkste overwegingen delen die u moet nemen als het gaat om de workflow van patiënten in het tijdperk van de COVID-19 pandemie.

Wat te overwegen bij het beheren van de workflow van patiënten in de tijd van het Coronavirus
We zitten hier allemaal samen in en gaan om met de nieuwe realiteit van het behandelen van patiënten, terwijl COVID-19 gevallen zich in de Verenigde Staten opstapelen en er nog veel werk moet worden verricht met therapeutische middelen en de ontwikkeling van vaccins. De kans is groot dat u en uw collega’s nu meer aandacht besteden aan de workflow van de patiënten.

Patiëntenwerkstromen
De term “workflow” verwijst naar de verschillende activiteiten (zowel fysieke als mentale taken) die in uw instelling plaatsvinden, van interacties tussen personeel en patiënten tot het denkproces van de behandelaars tot het invullen van patiëntendossiers of het schrijven van nieuwe voorschriften.

Zoals opgemerkt door het Amerikaanse ministerie van Volksgezondheid en Sociale Zaken, is het cruciaal om uw workflow te beoordelen. “Wanneer u een wijziging aanbrengt in uw praktijk, vooral bij de implementatie van gezondheids-IT, zal de workflow in verband met klinische en praktijkmanagementprocessen veranderen.

HSS merkt op dat uw instelling ten minste één persoon moet identificeren die verantwoordelijk is voor de beoordeling van de workflow. Het is het beste om te beginnen met het verzamelen van gegevens over uw patiëntenworkflow voor analyse voordat u de gezondheidsinformatietechnologie en -software van uw organisatie daadwerkelijk implementeert of upgradet.

Een organisatie die er niet in slaagt om workflowgegevens te verzamelen, te beoordelen en er rekening mee te houden, kan vertragingen in de communicatie en de patiëntenzorg en in de facturering verwachten, die allemaal een onnodige belasting vormen voor een praktijk die al dun gezaaid is om de extra zorgbehoeften van COVID-19-patiënten op te vangen.

Automatisering van routineprocessen is de sleutel tot het verhogen van de efficiëntie in uw kantoor, wat vooral belangrijk is bij de behandeling van patiënten in geval van een pandemie. Kissflow stelt voor dat u workflows identificeert die gemakkelijk geautomatiseerd kunnen worden, inclusief de manier waarop u medicijnen toewijst, patiëntenonderzoeken uitvoert, gecoördineerde zorgplannen opstelt en de dossiers van de patiënten bijwerkt.

Triageprotocollen
Vertrouw op uw verpleegkundigen om elke patiënt te evalueren met behulp van triageprotocollen om te zien of ze echt een afspraak nodig hebben of dat bijvoorbeeld een patiënt met zeer milde symptomen van een luchtweginfectie thuis kan worden behandeld (terwijl ernstige gevallen worden geadviseerd om zonder vertraging een alarmcentrale te bezoeken. Dat is de aanbeveling van de American Academy of Family Physicians.

Het aanpassen van uw triageprotocollen om rekening te houden met een verhoogd patiëntenvolume te midden van coronavirus en andere luchtwegaandoeningen zal cruciaal zijn om de meeste mensen het meest effectief te behandelen met uw toch al beperkte middelen.

Gebruik Telehealth
Als uw organisatie nog geen telegezondheidsopties heeft geïmplementeerd, zou het nu een ideaal moment zijn om te beginnen, gezien het groeiende aantal patiënten dat moet worden getriaged, getest en behandeld tijdens de coronaviruspandemie.

De praktijk moet zich ervan bewust zijn dat het CMS de richtlijnen aanpast die zijn opgesteld om de privacy van de patiënt te waarborgen volgens de HIPAA-bescherming, waardoor communicatie tussen professionals in de gezondheidszorg en patiënten met behulp van algemeen beschikbare technologie mogelijk wordt. Uw patiënten kunnen hun smartphone en de bijgeleverde videochatsoftware gebruiken voor een virtueel bezoek. Dit is vooral nuttig omdat de arts met de patiënt kan communiceren vanaf elke locatie, zolang er maar internettoegang of een celsignaal is.

Verbeterde check-in procedures
In gevallen waarin telegezondheid niet praktisch is en de patiënt naar uw kantoor moet komen, is het nuttig om betere incheckprotocollen op te stellen. Het AAFP adviseert u om de traditionele incheckbalie voor patiënten te elimineren. “Een aangewezen verpleegkundige of ander klinisch personeelslid dient de patiënt te ontmoeten bij de ingang (of een aparte zij-ingang indien mogelijk), de patiënt te maskeren en de patiënt te begeleiden naar een aangewezen onderzoeksruimte”.

Zorg voor voldoende ventilatie in de wachtkamers om de mogelijke overdracht van COVID-19 virusdeeltjes te beperken. Idealiter vermindert u het aantal patiënten in de wachtkamer, waarbij iedereen een masker draagt en de gebruikelijke hygiëneprotocollen volgt.

Het kan zijn dat uw kantoor de patiënten in hun auto’s op de parkeerplaats wil laten staan in afwachting van hun afspraak. Wanneer het tijd is voor hen om binnen te komen, waarschuwt een snelle geautomatiseerde sms of spraakoproep hen om binnen te komen. DR1 DR2 DR3 DR4 DR5 DR6 DR7 DR8 DR9 DR10 DR11 DR12 DR13 DR14 DR15 DR16 DR17 DR18 DR19 DR20 DR21 DR22 DR23 DR24 DR25 DR26 DR27 DR28 DR29 DR30 DR31 DR32 DR33 DR34 DR35 DR36 DR37 DR38 DR38 DR39 DR40 DR41 DR42 DR43 DR44 DR45 DR46 DR47 DR48